ožujak 2020

PREPORUKE ZA PSIHOLOŠKU PODRŠKU U NOVONASTALOJ KRIZNOJ SITUACIJI

Sukladno novonastaloj situaciji vezano uz naputke i pravila u sprječavanju širenja zaraze koronavirusom i provedbi projekta “Poboljšanje kvalitete života i socijalne uključenosti branitelja i stradalnika Domovinskog rata ” koji je sufinanciran iz EU , odnosno Europskog socijalnog fonda i koji se redovno provodi u Udruzi veterana 122. br. HV Đakovo od 22.02.2019. godine , u elementu Psihosocijalna pomoć; Dr. Ivan Ramčić, psihijatar kao naš ugovorni izvoditelj u projektu , pored svih mjerodavnih naputaka naših nadležnih institucija u prilog istome dao nam je određene naputke i preporuke koje vrijede pročitati i primijeniti :

PREPORUKE ZA PSIHOLOŠKU PODRŠKU U NOVONASTALOJ KRIZNOJ SITUACIJI


1. Koristite pouzdane izvore informacija (Nacionalni stožer civilne zaštite Republike Hrvatske). Držeći se njihovih preporuka sami pokazujemo odgovorno ponašanje s kojim doprinosima boljem načinu rješavanja krize oko COVID-19 (koronavirusa) što će utjecati na rast našeg samopouzdanja, samopoštovanja, osjećaja vrijednosti, aktivnog sudjelovanja i značajnog postignuća.
2. Izbjegavajte pretjeranu izloženost sadržajima vezanim za pandemiju.
3. Budite povezani s osobama s kojima osjećate podršku i razumijevanje, ako je potrebno koristeći i suvremenu tehnologiju.
4. Prilikom komunikacije pokušajte svoje stavove iznositi na asertivan način (iskreno izražavanje mišljenja, osjećaja, stavova da ne kršimo prava drugih).
5. Odredite si dnevni raspored čime postižete u situaciji punoj neizvjesnosti osjećaje kontrole i sigurnosti. Iskoristite priliku da uvedete nove, bolje promjene u svoj život i da se posvetite više sebi, obitelji i dosadašnjim ili novim hobijima.
6. Bez obzira što se više vremena provodi u zatvorenom prostoru organizirajte si svakodnevnu tjelovježbu minimalno 15 min. dnevno (razgibavanje, istezanje…) uz češće zdrave obroke (svježe voće, povrće…) i dovoljnu hidraciju (češće pijenje vode i prirodnih sokova).
Znanstveno je dokazano da tjelovježba, prehrana s više svježeg voća i povrća jača imunološki sustav što je neophodno za psihofizičko zdravlje. Spavajte dovoljno, izbjegavajte alkohol, smanjite pušenje, ne uzimajte droge.
7. Nastojite što bolje prepoznati svoje negativne misli i njihovu povezanost s emocijama, ponašanjem i tjelesnim reakcijama te pokušajte naći racionalnija objašnjenja koja će vam pomoći u lakšem nošenju s kriznim situacijama. Usmjerite se na ono što možete napraviti i promijeniti, a prihvatite ono na što ne možete utjecati. Katastrofiziranje, precjenjivanje opasnosti, podcjenjivanje sposobnosti suočavanja sa stresnom situacijom i briga oko nečega što ne možete promijeniti neće vam biti od nikakve pomoći.
8. Možete si povremeno postaviti pitanja koja će Vam pomoći da dobijete bolji uvid i funkcionalnije gledanje na kriznu situaciju: Što je najgore što se može dogoditi? Koliko je vjerojatno da se može dogoditi? Što bih savjetovao prijatelju u ovoj situaciji? Što je najbolje što se može dogoditi? Što je najrealniji ishod ove situacije? Razgovarajte s bližnjima o tome.
9. Budite prisutni ovdje i sada. Usmjerite se na trenutak, uočavajte svakodnevne životne vrijednosti, primjenjujte vježbe relaksacije, posvetite pažnju onom što je dobro u ovoj situaciji. Ne zaboravite zadržati svoj smisao za humor i na terapijsku učinkovitost smijeha!
10. Ako ste pod jakim emocijama (tjeskoba, strah, depresija) pokušajte razgovarati s osobom u koju imate povjerenja ili potražite stručnu pomoć.
11. Često slušamo u medijima o samoizolaciji/izolaciji. Većina se odgovorno ponaša i pridržava određenih mjera, ali zbog pojedinaca često dolazi do stigmatizacije velikog broja osoba. Možda je nekom od vaših bližnjih preporučena samoizolacija ili je možda zaražen koronavirusom, nastojte biti suosjećajni i solidarni, jer se i mi unatoč odgovornom ponašanju možemo naći u sličnoj situaciji.
12. Ako se ne možete sami nositi s psihičkim poteškoćama ili zbog njih otežano svakodnevno funkcionirate potražite stručnu pomoć.
Ukoliko vam se pogoršalo psihičko stanje i imate razmišljanja da naudite sebi ili drugima potrebna vam je hitna psihijatrijska pomoć i podijelite to odmah s bližnjima.

Psihijatar Udruge veterana 122. br. HV Đakovo.
Ivan Ramčić, dr.med.
Broj telefona 031/821 733
psihijatrijadj@dzdjakovo.hr
https://www.hzjz.hr/
https://zdravlje.gov.hr/
Frank M.Datitilio, Arthur Freeman; foreword by Aaron T.Beck(2007.), Cognitive-behavioral strategies in crisis intervention

adminPREPORUKE ZA PSIHOLOŠKU PODRŠKU U NOVONASTALOJ KRIZNOJ SITUACIJI
read more

OSTANI DOMA!

U skladu s preporukama Nacionalnog stožera civilne zaštite, Stožera civilne zaštite Osječko-baranjske županije, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Stožera civilne zaštite Grada Đakova u vezi sa preventivnim mjerama djelovanja protiv korona virusa; Udruga veterana 122. br. HV Đakovo obustavlja do daljnjega sve aktivnosti vezane uz okupljanje branitelja i članova njihovih obitelji, skupštine, psiho i radne terapije , radionice i sve druge vidove socijalnih kontakata.

Do daljnjega se odgađaju svi preventivni sistematski pregledi branitelja.

Isto tako, Udruga veterana 122. br. HV Đakovo stavila se na raspolaganje Gradu Đakovu i Stožeru civilne zaštite grada Đakova sa svojim dragovoljcima i materijalnim sredstvima u svrhu pružanja pomoći kod prevencije širenja zaraze koronavirusom.


Bez prijeke potrebe ne dolaziti u Udrugu bez prethodnog najavljivanja do daljnjega.
Za sve druge i bitne informacije, pomoć i sl. zvati na telefon 031 815 172 , 099 3009888, 0915630771, te e-mail adresa : veterani122@gmail.com . Čuvajte sebe i druge.

adminOSTANI DOMA!
read more